tisdag 15 februari 2011

Helgen som resulterade i en weekend på Lalandia

Som ni alla vet har jag ju dött av nyfikenhet på vart Magnus hade bokat in oss i helgen. Så i tors blev jag så frustrerad att jag "prylade" Magnus med en stekspade tills han berättade.


VI SKULLE TILL LALANDIA. Och hur skoj är inte det då??


Så i fredags gjorde vi oss iordning och packade in oss i bilen som styrde mot Malmö och Lindeborg (trodde jag) för att hämta brobizz hos Magnus föräldrar. Men när bilen svängde av mot Almvik/Söderkulla började jag undra. Magnus förklaring var att Ingrid och Hasses brobizz var utlånat och att vi skulle låna en av Tessan och Danne. Hmm tänkte jag men men... Körde mot deras hus och utanför står två välpackade personer som ska följa med, just det, DANNE OCH TESSAN. Må tro att jag blev överraskad. Hur skoj som helst!!!!


Bilen for mot Danmark.


Väl på Lalandia packade vi in oss i världens mysigaste stuga. Sovrum på ovanvåningen och allrum på nederplan. Packade på oss badkläderna direkt och sprang bort till badet. Kvällens måltid intogs på ett steakhouse där jag åt revben och dom andra åt oxfile. Hur gott som helst. Avslutade kvällen med godaste Lumumban.


Lördag, vaknade vid åtta och skickade männen för att handla bullar, 8 ddk för en bulle, hua... Mätta och belåtna tog vi vår badkasse igen och drog oss mot badet. Blev bad hela fm och vila och mys på em. Blev lite tröttsamt att bada så länge. På kvällen blev det pizza och pastebuffe och ät så mycket mjukglass man ville. MMMMMMMmmmmm...... Tyvärr äter jag med ögonen och all mat gjorde mig proppmätt på två bitar pizza. Men trots detta tryckte jag i mig en mjukglass och en irish coffee till det.

Efter maten blev det Little Vegas, en spelhall utan gränser och biljard spel. Blev dock piskad av Tessan två gånger om man inte räknar att Tessan drog ner den svarta bollen direkt båda gångerna. Vi lyckades även imponera ner två 12 årskillar som bara stirrade på vårt bord, hahaha. En överpigg Elin somnade i vagnen på väg tillbaka till stugan vid 23,30.


Tyvärr skulle vi lämna stugan redan kl 10 så kl ställdes på 8 och det kändes. Hade nog kunnat sova 2 timmar till ialla fall. Men jag såg fram emot hemresan (shopping)!!!! Men jäklars skit, hela Danmark var ju stängt och ingen shopping blev det för mig. Affärerna har bara öppet första och sista söndagen i månaden. Sååå typiskt. Åhh vad besviken jag blev. Nu ville jag inte alls hem ju. Tur att jag fick köpt en superfin tröja på centrat på Lalandia. Kommer en bild på den senare.


Lägger foto i nästa inlägg. detta blev ganska långt.



pusssssssssssssssssssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar