fredag 4 juni 2010

forts. semester dag nr 3 och dag 4

Igår kväll blev det bbqfest på hotellet. Det bjöds på en massa grillat kött i alla dess former och smaker, mums. Det blev även Turkisk folkdans, juvelvinst för mammas del, hela havet stormar(där jag blev uppdragen) och någon sorts jippo där Ellen blev huvudperson och ritad hela ansiktet. Hon och en av dansarna skulle mata varnadra med frukt samtidigt som dom gjorde olika ritualmönster i varandras ansikten. Vad Ellen inte visste var att turken hade svart färg under sin tallrik, så varje gång han gjorde ett mönster i hennes ansikte, blev hon helt svart. Men inte han. jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. Stackars ovetande Ellen!! men roligt var det. En riktigt mysig kväll som avslutades med happy hour och red river rose drinkar. MUMMA!!!!


Dag nummer 4 blev som vanligt en ganska sen frukost. har en dotter som sover till minst kl 9 här nere. Ljuvligt!!! Efter frukost blev det poolen som vanligt. Först i var ju så klart vår egna lilla fisk. Känns som om hon bor i vattnet.
En snabb vila på em sen bar det av till juvelaffären där mamma skulle hämta sin vinst. Vilket ställe! WOW!! Såg ut som att komma till Vita Huset och sen var det bara juveler och guld så låmngt ögat kunde nå. Men vilket lurendrejeri!! Ända anledningen till att vi skulle åka dit och hämta presenten var för att de skulle lura oss till att handla. Men vi satte hårt mot hårt och vägrade. Svindyra smycken ju!! Så presenten blev ett Turkiskt öga i en guldberlock som Elin fick. Efter det körde som oss till gamla stan.
Det värsta jag varit med om i hela mitt liv!! IDIOTTURKAR!!! Bara tjat, gnat och sura miner så långt ögat kunde nå. Gick inte att gå förbi en affär utan att dom skulle dra i en. och hade det bara varit i oss vuxna men de skulle på Elin hela tiden som till slut var helt hysterisk, stackarn. NEJ säger jag bara, aldrig mer gamla stan i Side!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hamnade på en svindyr restaurang där de var äckelotrevliga. Hatade stället direkt när vi satt oss och beställt dricka, men då var det för sent att bara resa sig och gå. Denna kväll avslutades ganska tidigt i gamla stan för att ta en taxi tillbaka till hotellet och hotellbaren. Mycket trevligare!!!!



Natti natti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


PS: har inga foto på denna datorn och inläggen är skrivna innan men sparade. Lägger in foto så fort jag kan! DS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar