tisdag 1 juni 2010

semester dag nr 3

I´m back!!!!!

Japps har lite tid över, så den tänkte jag skänka er.
Igår blev det som sagt Hawaiirestaurang. Blev en kanonkväll med god mat (calamares), vin att dricka och serveringspersonal som underhöll med sina (icke) danskunskaper. Men roligt var det. Blev ditbjudna på fredag på grillfest. Så det blir det säkert. Trötta, mätta och väldigt nöjda blev det lite tittande inför kommande shopping, ler. Kollade runt lite vad som fanns och vad det kostade. Bokade även en utflykt på tors, som jag inte ens kommer ihåg vart vi ska. Vet bara att vi skulle åka lite båt, bada och gå på någon stor marknad. Hörde bara marknad, så var jag nöja, hahaha. Väl tillbaka på hotellet vid 00.05 blev det en irishcoffee i hotellbaren innan tröttheten tog över och vi drog oss mot sängen. Somnade på ett ögonblick.

idag hade vi ställt klockan på 9 för att hinna med en "lat"buss till stranden. Visste inte var den låg så vi tog bussen. Tur var det för vilka grusvägar vi skulle vandrat på annars. Elin hade fått shaked babysyndrom om vi gått där med henne. För dom vet absolut inte vad asfalt är här i Turkiet. Det är ingjuten småsten till vägar och grus!!!!!
Gissa vem som var sist uppe ur sängen, jo ELIN. Hon vägrade vakna och ville inte alls gå upp till mormor,morfar och moster för frukost. Väl mornade, mätta och påklädda för en dag på beachen kom bussen och hämtade oss. Stranden var fin, dock lite stenig av pyttasmå stenar om gjorde ganska ont i fötterna att gå på. Men vattnet var perfekt och solen stekte oss, så nu börjar brännan titta fram, me like!!!

Elin älskar detta!!! Hon njuter till fullo och trivs bättre än någon annan.

Bussen kom och hämtade oss för att köra tillbaka till hotellet vid 14.30, precis lagom för att vi skulle vilja hem. Svettig busstur och sen ett dopp i poolen direkt när vi kom tillbaka.

Nu har jag powernapat och Elin sover fortfarande, 1½ timme senare.

Ikväll blir det nog att vi åker in till själva Sidestad. Återkomer imorgon. Eller senare med lite foto, har glömt kameran hos mamma. Så kan inte lägga in bilder från gårdagskvällen och dagen.