torsdag 29 juli 2010

Veckan som gått, eller sprang!!

Jaha då var Magnus sista semestervecka snart över, ångest. Det betyder att jag snart börjar jobba.


I måndags var vi hemma hos Ingrid och Hasse. Dom har varit en vecka i Skottland. Elin fick jättefina kläder av sin farmor och farfar. Tackar. Träffade så klart världens bästa kusiner. Bus i mängder, glass och även lite lek på rymdlekplatsen. Blev sen grillspett till middag. MUMS......

I tisdags blev det en tur upp till stan. Jag skulle ju få min efterlängtade ansiktsbehandling på LenHud. Helt jäkla underbart!!! Längesen jag njöt så grymt. Den timmen bara sprang iväg. Fick behandlingen av Familjen Ahrberg/Möller i födelsedagspresent förra året. Det bugar och bockar jag för. Det e precis såna presenter man vill ha som småbarnsförälder, ler. Kan tänka mig en ny detta året i present *blink*. Köpte även med mig en rengöringskräm hem, underbar!!! Bland det bästa jag använt. Efter det åkte vi hem och fixade lite här hemma. Blev även en kväll ute med grannarna, hur mysigt helst (som vanligt).

I går hade vi en helt barnfri dag. Mamma och pappa kom och hämtade Elin på morgonen och körde mig och Magnus till Svågertorp där vi mötte upp Danne och Tessan. Därfefter bar det av till Klampenborg och en heldag på Bakken. Vilken underbar dag!!! Solen sken, toppensällskap och bara hur roligt som helst! Tack världens bästa JönHer!!!!! Stannade på Bakken till ca halv sju på kvällen och åkte sen in till Köpenhamn för lite gott att dricka i Nyhavn. Kvällen avslutades sen på en pub med lite mat, god dricka och live musik. LOVELY!!! Hemma i Bara igen vid 23,30. Somnade direkt jag lagt huvudet på kudden. Tur att Elin sov hos mormor och morfar för jag var sååå trött.




Sov till kl 10 idag. SÅÅÅÅ skönt att äntligen få sova ut i lugn och ro för en gång skull. Klev upp och gjorde oss iordning. Blev en tur med dammsugaren innan vi körde mot Ystad för att hämta hem vår lilla fisunge. Tog rundan in om återvinningscntralen med ett par gamla stolar. Sen Ystad. Elin blev hur glad som helst för att återse sin mamma, ler. Men hon hade haft det huuur bra som helst med favvomoster. Nu har vi käkat kvällsmat och har en Elin som bara VÄGRAR att sova, jälka unge. Bara gallskriker. Några bra tips på hur man ska göra med ett barn som vägrar att somna själv?? Kommentera gärna då. Överlycklig för alla tips jag kan få. Fem minuters fungerar inte. Hon slutar INTE att skrika utan det bara eskalerar. Nej nu ska jag göra ett nytt försök. vi ses!!!!!!

Förresten, har ett utdragbart glasbord med frostat glas ifall det är någon som vill ha det. Skriv då till mig!!!!

pussssss och haaaajjjj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar