fredag 20 augusti 2010

Fredag, vad bjuder du på??

Jaha då har ytterliggare en vecka sprungit iväg utan att jag ens hunnit tänka på det. Det värsta är ju då att jag börjar jobba om 2 veckor, fattar ni 2 veckor!!!!! Har varit hemma ett helt år då och var tog det året vägen. BLÄ!! Tyvärr tänker jag då inte göra som allas förslag är, att skaffa en till direkt. Nej och nej och åter nej. E ni helt galna. Nu ska jag bara njuta av Elin tills jag känner att vi är redo för ett syskon till henne.
Vad har då hänt sen sist, hmmm...

Helgen bjöd på lite mys på Burlöv Center med Danne och Tessan, underbart. Hade ju bestämt att vi skulle se Mora Träsk men det bara öste ner så vi tog en lunch istället. På källen bar det av till Elyseé ov som vanligt blev jag lika besviken på deras service. Det ska INTE behöva ta 20 min innan man måste kalla på personalen för att få beställa och det ska inte ta en kvart för att dom ska fylla på dom olika tillbehören. MORRRRR!!!! Efter middagen åkte vi hem här för lite mer skitsnack och gott att dricka. Tidig kväll tänkte jag men hahahaha snackade till 02,40 denna gången också. Och det var Supertrevligt!! Får faktiskt göras om oftare. Jobbigt att dom bor i Ystad bara. Men men det går ju alltid att sova hos mamma och pappa och så har vi ju barnvakt på köpet, topps!!

I söndags skulle vi isolera tak men icke så nicke blev det gjort. Missuppfattning mellan olika parter så nu på söndag ska det fixas. Trist bara att Magnus jobbar och att jag har Elin, men jag får väl blinka och be om hjälp. För det bara måste göras så det inte snöar in till vintern (om det kommer någon snö). Så i söndags blev det en uppsatt fönsterkarm och matinhandling istället. Inte illa det.
Veckan har varit ganska ångestladdad. En gnällig och tråkig Elin som får typ alla tänder på samma gång, Magnus som bara jobbar och jobbar och aldrig är hemma och regnet som bara öste ner. Inget att göra och inga pengar att slösa. Men men nu e det fredag och jag har överlevt.

Elin fick en bobbycar med släp av våra fina grannar och hon bara älskar den. Tack så mycket. Ni räddade halva veckan.

Ikväll blir det en runda upp på Malmöfestivalen med finaste vännerna, får se om vi orkar stanna och se Perikles, Magnus ska ju upp och jobba imorgon och vi har Elinfelin med oss. Imorgon bjuds det på kräftskiva med hela gården och söndag, bäst av allt, WINNERBÄCK!!!!!!!!!!!!!!!! JAG LÄNGTAR!!!!!!!!! och Tessan, du ska TVINGAS med!! Pusss
Lägger upp lite nya bilder.
KRAMKALAS


Magnus och Danne trotsar regnet för grillat
Elin med sin nygamla bobbycar!

Elin tittar på tv

2 kommentarer:

  1. Så jädrans sött bild på Elin när hon gluttar på tv :D Då ses vi på Winnerbäck, ska väl inte vara så svårt att se varandra ;)

    SvaraRadera
  2. nej precis, hehehe. Men jag ringer när vi är där. Pössssss

    SvaraRadera