torsdag 6 augusti 2009

Hos barnmorskan

Japps idag var ett av alla besök hos min kära barnmorska Lotta. Gick sådär bra. Hade för högt blodtryck som hon ville hålla koll på, så nu ska jag dit på tors igen. Trist. Var lite orolig för att det skulle va havandeskapsförgiftning men mitt äggviteprov såg bra ut.
Fick även en remiss till en sjukgymnast, ska få skenor till mina händer. Har fått carpaltunnel syndrom. Betyder ungefär att vätskan i mina händer gör att nerverna kommer i kläm och det gör så s****s ont.
Försökte få tag på en sjukgymnast men det var som att leta efter en nål i en höstack nu när det e semestertider. Får försöka igen på måndag.
Annars har veckan varit lugn. Har varit lite slö här inne har jag märkt. SORRY!!!!!

Nu e det snart bara fyra veckor kvar. Och var tog dessa nio månader vägen? snart tittar förhoppningsvis bebben ut. LÄNGTAR!!! Den hade vänt sig idag, så nu var ryggen åt höger. Ligger neråt men huvudet var fortfarande ruckbart. Men bm trodde att den försökte fixera sig, därav mina smärtor i down under.

Skulle ta nya foton på min mage idag men det visade sig att batteriet på kameran var totaldött. Får ladda det i natt och sen fota imorgon.

Imorgon e det dags för fredagsmys. Blir nog att mannen och jag tar oss ut på resturang. Var så sugen på det igår. Så jag halvbestämde det själv. Hoppas jag får sällskap *ler*.

Blev en matta på bebisens rum idag också. Magnus som köpte med sig hem från jobb. Jättefin.

Nu ska jag titta på tv. Så ha det bra så ses vi förhoppningsvis snart igen.

PUUUUUUSSSSSSSS

2 kommentarer:

  1. HEJ HJARTAT!!!!!!!!!!!!!! SOM JAG SAKNAR DIG, DE E INTE KLOKT!!!!!!! Har massor att beratta, speciellt om Troy haha ;)
    Bebisens rum ser jattefint ut, tycker dock ni skulle valt en morkare bla farg, for forslag, ta en titt pa www.tff.se haha
    Det ar tur att jag inte vet vad det ar for kon pa er bebis for da hade jag handlat upp halva Australiens lager med klader, speciellt flick kladerna ;) Men eftersom jag inte vet vilket kon det ar sa blir det inga klader, sorry darlin!! Har varit och shoppat idag (till mig hehe) Massa fint, uj uj :D
    Jag hoppas att du hittar skenor till dina hander, tunnlen lat inte alls bra. Du maste vara radd om dig, jag har bara en Emma!!!
    Jag hoppas att din kamera ar laddad for jag vill se din mage, nyfiken sa jag haller pa att spricka!!!!!
    En vecka till sen kommer jag hem till dig gumman, ska ha en BAMSEKRAM av dig!!!!!
    PUSS PA DIG!! Var radd om dig och bebisen och Magnus sa klart!!!! =)

    SvaraRadera
  2. Stackar dig! Jag hade oxå samma problem med händerna när jag var gravid med Amanda...... det gör såååååå j**la ont!
    Kram Sabina

    SvaraRadera