onsdag 22 juli 2009

Ultraljud

Japps idag var det tid för sista ultraljudet innan bf. Hu vad spännande. Men sååååå fin!!!!!!!
Nu väger bebisen 2275 och beräknas väga ca 3500 om den kommer som den ska. Känns ganska bra att veta. Precis lagom.

Barnmorskan visade att bebisen hade hår, sen drog hon ett djupt andetag och skrattade. - Den har ju jättemycket hår sa hon. Ni kan täka er vad glad jag blev. Har alltid önskat mig en bebis med mycket hår och Magnus vill ha en bebis utan hår. Men det finns ju trimmer sa den dummern *ler*. Sen fick vi även se att läppen var fint ihopaväxt, så nu e alla mina farhågor under kontroll. Bebisen är hel.

Var riktigt sugen på att ta reda på det idag men sansade mig i sista sekund. Tänk om jag hade kollat. Har klarat mig i 33 veckor och så tar jag reda på det när det e 7 veckor kvar. Skulle inte varit klokt ju. Hade nog ångrat mig sjukt mycket efteråt.

Bebisen blinkade till oss när vi tittade på den, en riktig flörtis sa barnmorskan. Sen vinkade den också *skrattar*. Tokigt. Hade även fått in lite av sugreflexen sa hon. Skönt.

Annars har det inte hänt så mycket. Har börjat jobba igen efter semestern. Lite ångest men samtidigt väldigt roligt att träffa folket. Har haft 2-4 barn på 3 personal under dessa dagarna. Känns roligt att man kan komma iväg och göra lite saker med dom. Händer ju inte så ofta. Ska passa på att åka iväg massor nästa vecka om vädert bara tillåter.

Barnrummet är så gott som färdigt nu också. Bara själva skötbordsdelen på bokhyllan som inte är på plats. Fattades en bräda. Får fixa det i helgen. Annars står bokhyllan, byrån och allt annat på plats. Får väl ta oss iväg och köpa sängen snart också. Måste bara möblera om lite i sovrummet först så sängen får plats. NU LÄNGTAR VI MEGAMYCKET!!!!!!!!!!!!!!!!!


HÖRS SNART IGEN!!!!
PUSSSSSSSSS

1 kommentar:

  1. Grattis stumpan.... Så det blir en liten håris, helt säker på att det blir en pojk från Bara:) Ta hand om dig. Kramis Milla

    SvaraRadera